D\u00c9V\u00c9NY-M\u00d3DSZER<\/strong><\/p>\u00a0(D\u00e9v\u00e9ny Speci\u00e1lis manu\u00e1lis technika- Gimnasztika M\u00f3dszer)=DSGM<\/p>
A m\u00f3dszert D\u00e9v\u00e9ny Anna gy\u00f3gytorn\u00e1sz\u2013ritmikus sportgimnasztika szakedz\u0151 dolgozta ki.<\/p>
A D\u00e9v\u00e9ny-m\u00f3dszer komplex rehabilit\u00e1ci\u00f3s sziszt\u00e9ma. K\u00e9t nagy m\u0171k\u00f6d\u00e9si ter\u00fclete van, mely kieg\u00e9sz\u00edti egym\u00e1st. A m\u00f3dszer gyakorlati tapasztalatok alapj\u00e1n j\u00f6tt l\u00e9tre \u00e9s hat\u00e1smechanizmus\u00e1t a fascia kutat\u00e1s eredm\u00e9nyei t\u00e1masztott\u00e1k al\u00e1. A DSGM probl\u00e9mamegold\u00f3 eleme a Speci\u00e1lis Manu\u00e1l Technika (SMT). Ez az izommozgat\u00e1si technika a massz\u00e1zst\u00f3l gy\u00f6keresen elt\u00e9r. Feladata az inaktivit\u00e1s k\u00f6vetkezm\u00e9nyeinek, a kontrakt\u00far\u00e1knak a megel\u0151z\u00e9se, illetve kialakul\u00e1suk eset\u00e9n s\u00falyoss\u00e1guk cs\u00f6kkent\u00e9se \u00e9s az izomt\u00f3nus normaliz\u00e1l\u00e1sa. Kiemelten foglalkozik inakkal, az izom-\u00edn \u00e1tmenettel \u00e9s kezel\u00e9s\u00e9n alapszik. A fasciarendszerben halmozottan helyezkednek el idegv\u00e9gz\u0151d\u00e9sek, receptorok, melyeken kereszt\u00fcl az alkalmazott inger el\u00e9ri az idegrendszert.<\/p>
A gy\u00f3gy\u00edt\u00e1st \u00e9s az eszt\u00e9tikus testk\u00e9pz\u00e9st \u00f6tv\u00f6z\u0151 m\u00f3dszer (DSGM I., DSGM II.)<\/strong><\/p>\u00a0<\/strong>DSGM I.: Speci\u00e1lis Manu\u00e1lis Technika = SMT<\/p>- Elh\u00e1r\u00edtja a szabad mozg\u00e1st korl\u00e1toz\u00f3 izom, \u00edn, k\u00f6t\u0151sz\u00f6veti eredet\u0171 zsugorod\u00e1sokat<\/li>
- rendezi a sz\u00f6vetek lefut\u00e1s\u00e1t,<\/li>
- r\u00e1teszi a gyermeket a norm\u00e1l mozg\u00e1sfejl\u0151d\u00e9s \u00fatj\u00e1ra,<\/li>
- az izmokban \u00e9s az inakban l\u00e9v\u0151 receptorokon kereszt\u00fcl stimul\u00e1lja az agy tartal\u00e9k \u00e1llom\u00e1ny\u00e1t.<\/li><\/ul>
DSGM II.: gimnasztika m\u00f3dszer = STG<\/p>
\u00a0<\/strong>Az alkalmazott analitikus gimnasztika gyakorlatanyag\u00e1t haszn\u00e1lja fel, korrekci\u00f3s c\u00e9llal. Mozogni csak egyf\u00e9lek\u00e9ppen lehet helyesen, nincs k\u00e9tf\u00e9le \u00fat egy a s\u00e9r\u00fclteknek \u00e9s egy az eg\u00e9szs\u00e9geseknek, az egy\u00e9n adotts\u00e1gai \u00e9s a s\u00e9r\u00fcl\u00e9s m\u00e9rt\u00e9ke hat\u00e1rozza meg a halad\u00e1s temp\u00f3j\u00e1t \u00e9s v\u00e9geredm\u00e9ny\u00e9t.<\/p>Mi t\u00f6rt\u00e9nik SMT kezel\u00e9s sor\u00e1n?<\/strong><\/p>Az SMT speci\u00e1lis fog\u00e1sm\u00f3dja k\u00f6zvetlen kapcsolatot teremt az emberi k\u00e9z \u00e9s az izom, \u00edn,-fasciarendszerben halmozottan elhelyezked\u0151 receptorok k\u00f6z\u00f6tt. A kezelend\u0151 fel\u00fcletre helyezett k\u00e9z \u00e1ltal a b\u0151rben l\u00e9v\u0151 mechanoreceptorok inger\u00fcletbe ker\u00fclnek. A manu\u00e1lis kezel\u00e9s sor\u00e1n a k\u00f6t\u0151sz\u00f6vetben m\u00e9lyebbre haladva el\u00e9rj\u00fck a fasci\u00e1ban tal\u00e1lhat\u00f3 idegv\u00e9gz\u0151d\u00e9seket.<\/p>
Felel\u0151ss\u00e9ggel gyermek\u00fcnk\u00e9rt:<\/strong><\/p>\u00a0<\/strong>A kezel\u00e9s eredm\u00e9nyess\u00e9g\u00e9t a kezel\u00e9s id\u0151tartama is meghat\u00e1rozza. Ez\u00e9rt k\u00e9rem a kedves sz\u00fcl\u0151ket, hogy pontosan \u00e9rkezzenek, mert a k\u00e9s\u00e9s miatt a kisgyermek \u00f6nhib\u00e1j\u00e1n k\u00edv\u00fcl nem r\u00e9szes\u00fclhet a megfelel\u0151 ideig tart\u00f3 kezel\u00e9sben. A k\u00e9s\u00e9sb\u0151l sz\u00e1rmaz\u00f3 cs\u00fasz\u00e1ssal pedig nem terhelhetj\u00fck az ut\u00e1nuk, pontosan \u00e9rkez\u0151ket.\u00a0<\/strong><\/p>Felel\u0151ss\u00e9ggel egym\u00e1s\u00e9rt:<\/strong>\u00a0<\/strong><\/p>A lemond\u00e1si id\u0151 24 \u00f3ra, ez azt szolg\u00e1lja, hogy lehet\u0151s\u00e9ghez jussanak a v\u00e1r\u00f3list\u00e1n l\u00e9v\u0151 kisgyermekek. Tekintettel arra, hogy az \u00e1tszervez\u00e9s id\u0151be telik, a lemond\u00e1s\/id\u0151pont<\/strong> m\u00f3dos\u00edt\u00e1s d\u00edjmentesen a lefoglalt id\u0151pont el\u0151tt 24 \u00f3r\u00e1val lehets\u00e9ges<\/strong>. A 24 \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl lemondott kezel\u00e9s \u00e1r\u00e1nak 50%-a k\u00e9szenl\u00e9ti d\u00edjk\u00e9nt megfizetend\u0151.<\/p>\u00a0N\u00e9h\u00e1ny mondat a f\u00e1jdalomr\u00f3l \u00e9s a s\u00edr\u00e1sr\u00f3l<\/strong><\/p>\u00a0<\/strong>Az izmok rossz h\u00faz\u00e1sir\u00e1ny\u00e1nak korrekci\u00f3ja f\u00e1jdalmat okozhat a csecsem\u0151nek, amely az \u00e1llapot javul\u00e1s\u00e1val, a mozg\u00e1s rendez\u0151d\u00e9s\u00e9vel cs\u00f6kken, illetve megsz\u0171nik.\u00a0<\/p>Az idegen k\u00f6rnyezet, idegen szem\u00e9ly jelenl\u00e9te, az eltol\u00f3dott napirend (etet\u00e9s, alv\u00e1si id\u0151szak) \u00e9s term\u00e9szetesen az eg\u00e9szs\u00e9gest\u0151l elt\u00e9r\u0151 testr\u00e9szek kezel\u00e9se illetve a baba sz\u00e1m\u00e1ra ismeretlen testhelyzetek stb. v\u00e1ltj\u00e1k ki leggyakrabban a csecsem\u0151 s\u00edr\u00e1s\u00e1t.<\/p>
A sz\u00fcl\u0151 jelenl\u00e9te, vigasztal\u00e1sa, t\u00f6bbsz\u00f6ri tal\u00e1lkoz\u00e1s a kezel\u0151vel, valamint a k\u00f6r\u00fcltekint\u0151 \u00f3vatoss\u00e1ggal v\u00e9gzett kezel\u00e9s minimumra cs\u00f6kkenti a s\u00edr\u00e1st.<\/p>\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
T\u00c1J\u00c9KOZTAT\u00d3 SZ\u00dcL\u0150KNEK \u00a0 D\u00c9V\u00c9NY-M\u00d3DSZER \u00a0(D\u00e9v\u00e9ny Speci\u00e1lis manu\u00e1lis technika- Gimnasztika M\u00f3dszer)=DSGM A m\u00f3dszert D\u00e9v\u00e9ny Anna gy\u00f3gytorn\u00e1sz\u2013ritmikus sportgimnasztika szakedz\u0151 dolgozta ki. A D\u00e9v\u00e9ny-m\u00f3dszer komplex rehabilit\u00e1ci\u00f3s sziszt\u00e9ma. K\u00e9t nagy m\u0171k\u00f6d\u00e9si ter\u00fclete van, mely kieg\u00e9sz\u00edti egym\u00e1st. A m\u00f3dszer gyakorlati tapasztalatok alapj\u00e1n j\u00f6tt l\u00e9tre \u00e9s hat\u00e1smechanizmus\u00e1t a fascia kutat\u00e1s eredm\u00e9nyei t\u00e1masztott\u00e1k al\u00e1. A DSGM probl\u00e9mamegold\u00f3 eleme a Speci\u00e1lis Manu\u00e1l Technika […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"footnotes":""},"class_list":["post-41","page","type-page","status-publish","czr-hentry"],"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/41"}],"collection":[{"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=41"}],"version-history":[{"count":6,"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/41\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":143,"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/41\/revisions\/143"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/bajnoktorna.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=41"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}